До уваги забудовників:

    З 1 січня 2019 року з вступом в дію Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» №2628-VIII  набирають чинності зміни до ст. 27 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» №3038-VI.
    Зазначена стаття Закону трактує, що забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт), який визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку.
   Площа такої забудови вказана у ст.27 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» - «до 300 квадратних метрів». З 1 січня 2019 року площа індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) забудови може здійснюватися за будівельними паспортами вже до 500 квадратних метрів

       З 1 січня 2019 року для отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки не потрібно подавати містобудівний розрахунок, який визначає інвестиційні наміри замовника з доступною та стислою інформацією про основні параметри об’єкта будівництва.

    Подання містобудівного розрахунку передбачалося абзацом шостим частини третьої статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» №3038-VI, який відповідно до положень абзацу другого пункту 1 розділу II Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» №1817-VIII, діяв до 1 січня 2019 року.
    Отже, з 1 січня 2019 року для отримання містобудівних умов та обмежень замовник має подати до відповідного уповноваженого органу містобудування та архітектури заяву, до якої необхідно додати:
    Копію документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копію договору суперфіцію;
        Копію документа, що посвідчує право власності на об’єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згоду його власника, засвідчену в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації);
        Викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000;
        Витяг із Державного земельного кадастру.
        Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.

    Спочатку варто зрозуміти, що законодавець передбачає декілька різних видів дозвільних процедур для будинків, господарських будівель та інших споруд- виходячи із складності будівництва, цільового призначення, небезпеки, вартості. В найпростіших дозвільних процедурах існує реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт, в складніших видається дозвіл на будівництво, будівельні роботи діляться на дві частини: початок підготовчих робіт і безпосереднє будівництво. Тут ми розглянемо спрощені процедури, відповідальність забудовника, деякі нюанси.
    Повідомлення про початок будівельних робіт непотрібно подавати фактичним власникам будинків, що хочуть скористатися будівельною амністією, це індивідуальні житлові будинки до 500 кв.м.. В доповнення про будівельну амністію: реально нею можуть скористуватися лише забудовники, які не порушили ДБН, правила добросусідства, містобудівну документацію. Повідомлення про початок будівельних робіт стосується об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорту та/або клас наслідків не перевищує СС1. А дозвіл на будівництво отримується забудовниками, що будують об'єкти клас наслідків яких є СС2, СС3, 
(детальніше про СС класи наслідків) що передбачає отримання спочатку дозволу на підготовчі роботи, шляхом подачіповідомлення про підготовчі роботи, а потім отримання дозволу на будівельні роботи, шляхом подачізаяви.
   Легальне будівництво будинків, що відносяться до СС1 або будуються на підставі будівельного паспорту відбувається після реєстрації повідомлення про початок будівельних робіт. Відсутність зареєстрованого повідомлення призводить до юридичних наслідків, тому об'єкт будівництва вважається САМОБУДОВОЮ. Відповідно збудована самобудова, початок її будівництва, чи експлуатація зумовлює адміністративну відповідальність забудовника, тобто власника земельної ділянки де розташований об'єкт будівництва, згідно статті 96 Кодексу України про Адміністративні Правопорушення, будівництво на підставі будівельного паспорту: гіпотезою частин 1,4,8 (порушення ДБН, будівництво без повідомлення, експлуатація) передбачається відповідальність загальною сумою санкцій, за кожне окреме адміністративне правопорушення, в розмірі 700 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що дорівнює в 2019 році  11 900 гривням; на підставі проекту- клас наслідків СС1 за гіпотезою частин 1,5,9 (порушення ДБН, будівництво без повідомлення, експлуатація)передбачається відповідальність загальною сумою санкцій, за кожне окреме адміністративне правопорушення, в розмірі 1300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що дорівнює в 2019 році  22 100 гривням. Також суми можуть бути збільшені при повторних адміністративних правопорушеннях.
    Повідомлення про початок будівельних робіт, відносно будівництва об'єктів класу наслідків СС1 та на підставі будівельного паспорту розглядається та реєструється дозвільним відділом Державної архітектурно-будівельної інспекції України протягом 30 календарних днів. При заповненні повідомлення використовуються такі дані:
1) Документи забудовника, підрядника (за наявності): паспорт, ІПН.
2) Дані будівельного паспорту або проектної документації: відповідальних осіб за проектування, органу видачі містобудівних умов та обмежень, фізичні параметри об'єкта.
3) Правоустановчих документів на земельну ділянку: витяги, акти, рішення, довідки.
4) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000
5) Державного класифікатора адміністративно-тереторіального устрою КОАТУУ.
6) Експертизи, якщо будуються за кошти громади чи держави, або підлягають оцінці впливу на довкілля, чи становлять техногенну небезпеку.

 

гурівський район

Прапор Згурівського району
Основні дані
Країна: Україна
Область/АРК: Київська область
Код КОАТУУ: 3221900000
Утворений: 25 вересня 1986 року
Населення: 19 311 (на 01.01.2011)
Площа: 763,08 км.кв
Густота: 30 осіб/км.кв
Тел. код: +380-4570
Поштові індекси: 07600—07653
Населені пункти та ради

Районний центр: Згурівка
Селищні ради: 1
Сільські ради: 20
Смт: 1
Села: 40

Районна влада

Адреса: 07600, Київська область, Згурівський р-н, смт. Згурівка, вул. Українська, 19, (04570) 5-11-14



Мапа району
Районне друковане видання
Панорама
Згурівський портал
За здорове життя!



Яндекс.Метрика